Logo Vašeho webdesignéra
Máte pět vteřin

Slavomír Kollert

21.03.2019

Délka čtení: 2 minuty



Máte pět vteřin

na to, abyste upoutali pozornost a návštěvník neodešel ke konkurenci.

Prvních pět vteřin na webu je rozhodujících. Stane se z návštěvníka zákazník, který do vás vloží důvěru, něco koupí nebo vás kontaktuje s poptávkou nebo jestli navždy odejde ke konkurenci?

Pokud návštěvník po pěti vteřinách ví o čem je web, máte skoro vyhráno.

Vraťme se ale k nadpisu článku. Člověk je už od přírody líný a chce vše zadarmo a nejlépe okamžitě anebo v něm musíte vyvolat emoci aby interaktoval. Nebo je tak jen v České republice? Návštěvníkům bychom měli pomoc při rozhodování a také bychom měli s nimi komunikovat na úrovni - přátelsky. Tím myslím srozumitelný lidský obsah.

Podle vzhledu se návštěvník rozhoduje

Vizualizace - to je to klíčové slovo. Lidé si raději prohlíží, nežli čtou dlouhé odstavce nic neříkajícího „blábolení". Pokud web zaujme na první pohled, zvyšuje se konverze návštěvníka na zákazníka. Nemluvíme tu jen o obrázcích na webu, mluvíme tu o kompletním designu.

Přeplácaný a nic neříkající fulltextový obsah návštěvníka odradí a odejde. Čím bude web jednodušší, tím lepší. Zase ale pozor na to, aby se splňovaly SEO standardy a web vůbec něco obsahoval. Měli byste se kamarádit i s psychologií. No dobře, alespoň s psychologií barev a empatií návštěvníka.  Ale o tom tento článek není.

Rychlost načítání

Je rok 2019, žádná novinka, ale webdesignéři se předhánějí, čí web se načte rychleji. Lidé jsou netrpěliví, jak jsem již psal, a chtějí vše hned. No, ale jsme omezeni. Jaké je ale chování takového člověka?

  • Do 100 milisekund: považujeme za okamžitou reakci.
  • Do jedné vteřiny: poznáme prodlevu, ale nepřerušíme úkol.
  • Nad deset vteřin: ztrácíme pozornost a máme tendenci začít plnit jiný úkol.

Nazdar bazar

Smutné ukončení článku, rozloučení se s návštěvníkem a konec podnikání. Zákazníka nechcete odehnat. Po přečtení článku nemá jít zpět na Facebook a projíždět zeď přátel a koukat na reklamy konkurence. Zákazník má zůstat na webu a zajímat se o to, co děláte anebo co prodáváte.

Pokud jste to dočetli až k tomuto řádku, zaujal jsem vaši pozornost, což bylo cílem. Chcete, aby váš web byl něčím zajímavý a prodával? Mohu vám pomoci s následujícím.

Analýza: Provedu analýzu stávajícího webu či e-shopu, vašeho businessu a cílové skupiny. Vše vyhodnotím, zpracuji a zkonzultuji report.

Wireframe: Na základě provedené analýzy navrhnu upgrade důležitých „Call to action“ prvků. Celý model webu si společně projdeme a odsouhlasíme.

Design: Na základě wireframe navrhnu odpovídající design a kód projektu pro potřeby vašeho podnikání.